Noul Showroom SSAB din Calea Dorobanti 134

Conceptul de amenajare a noului showroom SSAB reflecta atat o adaptare la abordarea mai degraba curatoriala in care a evoluat comertul high-end, cat si reinterpretarea arhitecturala a modului in care spatiul comercial se extinde peste limitele vitrinelor, fie ca ne gandim la impactul vizual oferit de fronturile stradale si al piatetelor din fata, fie ca luam in calcul componenta vizuala complementara provenita din campaniile media ale acestor spatii fizice din mediul on-line.

Avand o abordare total atipica pentru un showroom, spatiul este gandit ca un flux continuu care conduce utilizatorul printr-o serie de experiente vizual senzoriale. Zona intrarii este in directa legatura cu zona pietonala din fata, separatia fiind una foarte subtila, de sticla, astfel aproape diluand complet bariera fizica cu exteriorul si creand un punct focal, un centru de atenție, menit sa actioneze ca un semnal, dar in acelasi timp face introducerea intregului concept si ofera un preview al spatiului principal, care urmeaza sa fie descoperit de vizitatori.

Din punct de vedere spatial amenajarea a fost impartita in doua zone principale, o regandire scenografica, care analizeaza relatia dintre spatiul public pietonal si cel semi-public, comercial si multiplele modalitati prin care cele doua comunica si se intrepatrund.  Astfel, abordarea tipica pentru un showroom este reimaginata radical, elementele sunt prezentate intr-o maniera mult mai subtila, contextualizate fara ca vreunul dintre ele sa iasa in evidenta la un prim impact, ci mai degraba lucrand impreuna pentru a crea o atmosfera coerenta.

Elementele functionale, de expunere specifice pentru un showroom au fost inchise intr-o serie de capsule, care comunica si se deschid spre spatiul comun principal, intocmai ca un front comercial spre zona pietonala. Restul spatiului, amplasat de-alungul vitrinelor generoase care se deschid spre exterior, este marcat de o serie de zone de discutii si lucru, care sunt in permanenta legatura cu zona comerciala. Spatiul este gandit ca o serie de unitati functionale, care comunica in maniera coerenta, in care aspectul functional, comercial si cel de interactiune cu designul au valente egale si vin sa se completeze reciproc.  

Caracterul multifunctional si multidisciplinar al zonei de legatura fluide din fata vitrinelor interioare este definit prin alternarea zonelor de interactiune cu zone de expunere. Punctul principal de atractie este galeria de design, o capsula functionala incorporata in aceasta suita de zone, care isi propune un program curatorial materializat printr-o serie de expozitii independente, focusate pe toate domeniile design-ului contemporan.

Spatiul principal al showroom-ului, vizibil dinspre exterior de-alungul fatadei vitrate, se insereaza ca un layer nou intre spatiul public exterior si spatiul strict comercial de expunere din interior, si devine acel element suplimentar care transforma showroom-ul intr-un concept store focalizat pe relatia utilizatorului cu designul, subliniand importanta dialogului generat si aducand in prim plan importanta intelegerii efectelor designului asupra vietii noastre cotidiene – ca amatori de design, vizitatori sau viitor cumparatori.

Project by: Bogdan Ciocodeica Studio

Echipa: Bogdan Ciocodeica, Ana Porim, Adelina Cucoranu