De curând, am avut plăcerea și onoarea să discutăm cu George Șlic, manager SSAB pentru zona București, despre tendințe, portofoliu, realizări, performanțe și conceptul care stă la baza SSAB – Ambientare & Design.
Ce ne puteți spune despre activitatea SSAB – Ambientare & Design de până acum?
Compania a fost înființată în 1996, fiind o afacere de familie. Avem două divizii, una industrială – SSAB AG – înființată în 1991, și SSAB Impex – Ambientare și Design.
Cu SSAB AG, înființată de către tatăl meu, Mihai Șlic, am realizat în primă fază construcții industriale, hale, trecând apoi la proiecte rezidențiale, iar de la acestea din urmă a apărut necesitatea, dictată de piață, de a înființa și o firmă care să realizeze amenajările interioare – și aceasta a fost SSAB Impex. Ne-am gândit că, dacă tot construim, să și amenajăm, putând să oferim și pachetul complet pentru interior.
Firma a fost înființată de către mama mea, Mariana Șlic, ea fiind cea care a promovat ideea de concept, în antiteză cu comerțul clasic unitar. Vindem nu doar o baterie, nu doar un obiect de mobilier, ci tot conceptul casei. Ne mândrim cu faptul că firma este înființată cu capital integral românesc, iar faptul că a fost ofertată de multe companii, de-a lungul timpului, chiar din afara granițelor, ne onorează și ne dovedește că suntem competitivi.
Țineți cont de trenduri, vă considerați trendsetteri pentru piața din România?
Am mers încă din anul înființării la principalele două târguri de profil din Europa: cel de la Valencia – Cevisama, în Spania, și cel de la Bologna – Cersaie, din Italia. De câțiva ani, Salone del Mobile de la Milano a adăugat, de asemenea, o secțiune de amenajări destinate băilor, iar astfel a intrat cu succes în galeria târgurilor de la care nu putem lipsi.
Aducem întotdeauna ultimele noutăți apărute la aceste târguri de profil. Practic, domeniul amenajărilor interioare, la fel ca cel al modei sau al automobilelor, este supus periodic unor noi tendințe, curente și influențe. Domeniul nostru este marcat de inovație, aflându-se într-o continuă dinamică. Am încercat, la rândul nostru, să preluăm acest spirit inovativ al industriei și, astfel, am fost primii care am oferit clienților serviciul de design pentru amenajare.
Prin intermediul acestui serviciu am venit în întâmpinarea nevoii clienților noștri care nu beneficiau de sprijin profesionist în amenajarea casei. Practic, noi oferim clienților o perspectivă corectă a spațiilor lor amenajate cu produsele noastre. Am ușurat munca clientului și, totodată, pe cea a echipei de montaj.
Am oferit serviciul de consultanță întotdeauna gratuit, inclus în pachetul general al clientului care achiziționează produsele noastre. Asta înseamnă, de fapt, conceptul nostru de Ambientare & Design.
Dețineți un portofoliu de produse extins, exhaustiv. Ce ne puteți spune despre acesta? Aveți și produse „vedetă”?
Nu am fost niciodată un magazin monobrand, avem peste 40 de furnizori în portofoliu. Este destul de dificil pentru noi să realizăm acest lucru, dar un client nu poate pleca de la noi pentru că nu găsește o dimensiune, un tip de finisaj, un preț pe bugetul său sau o culoare. Pentru asta ne-am apropiat de furnizori nou apăruți pe piață, mici afaceri de familie în care am văzut potențial real de dezvoltare.
Chiar și în cazul în care un furnizor are doar un produs de interes pentru piața noastră, practic noi îl contactăm și inițiem o colaborare doar pentru acel singur produs. Este complicat, la nivel logistic, alții nu ar face acest lucru, dar noi oferim clientului toată diversitatea posibilă. Avem această gamă extinsă de furnizori, ceea ce asigură varietate de opțiuni pentru fiecare client în parte.
Este adevărat, furnizorii italieni sunt mai prezenți, accentul oricărui produs Made in Italy fiind pe design, unul cu adevărat deosebit. Spaniolii excelează în domeniul tehnic, important în aceeași măsură. În showroom-urile SSAB, clienții, arhitecții sau orice pasionat în domeniu vor regăsi ultimele noutăți de la târgurile de profil prezentate într-un mod profesionist.
Pentru noi, calitatea este cea mai importantă. De aceea am și ales cu precădere furnizori din Spania și Italia. Evident, sunt diferențe de preț, legate de nivelul de complexitate al fiecărui produs în parte. De cele mai multe ori, clienții aleg vizual produsele care arată mai bine, diferența de preț fiind o consecință directă a investiției în estetica produsului.
De exemplu, am promovat la un moment dat anumite căzi cu hidromasaj. Clienții erau contrariați de diferența de preț comparând un produs similar din comerț cu această „cadă cu bulbuci”, în termeni populari. Aceste căzi erau proiectate de profesorii de la „Universidad Complutense Madrid” pentru a oferi un masaj terapeutic personalizat. Dacă e să adăugăm acestui aspect calitatea produsului, a materialelor folosite, brandul, care la acea vreme era lider de piață mondial, atunci prețul era justificat până la ultimul cent.
Cum vă diferențiați față de concurență?
În orice domeniu, concurența este, în primul rând, benefică. Concurența loială este cea mai bună, o acceptăm și nu am avut niciodată probleme din acest punct de vedere. Am păstrat întotdeauna calitatea produselor noastre și am oferit mereu servicii în plus, cum sunt acestea de consiliere în materie de design.
Renovăm showroom-ul în mod regulat, aducând mereu atât clienților, cât și arhitecților ceva nou, o sursă de inspirație și o soluție pertinentă. Ne preocupă constant respectarea termenelor de livrare și garanția produselor. Suntem corecți, ne îndeplinim obligațiile contractuale și oferim un pachet de servicii complet.
Obiectivul nostru principal este ca fiecare client să plece de la noi mulțumit. Am rămas plăcut impresionați de clienții care revin după 10-15 ani, când își renovează casa. Probabil că aceasta este o dovadă a lucrului bine făcut.
Care este definiția dumneavoastră pentru lux?
Consider că ne poziționăm undeva între premium și lux. Promovăm produse de o calitate superioară, cu un design inovator, aducem mereu ultimele tendințe din domeniu, acest lucru poziționându-ne peste media pieței. Am căutat mereu să găsim cel mai bun raport calitate-preț.
Au început să se facă și în România proiecte cu adevărat frumoase, pentru oamenii care înțeleg importanța esteticului în viața lor. Nu am definit niciodată luxul prin prisma prețului.
Le arătăm oamenilor că există și lucruri minunate – nu numai prețul sau câștigul sunt importante. Un loc cu adevărat special, în care trăiești, te ajută să vezi altfel viața, să progresezi.
Care este mecanismul de cumpărare al unui client obișnuit?
Mecanismul de cumpărare este unul comun, dar haideți să vă explic modalitățile de abordare a fiecărei potențiale vânzări.
Primul contact cu clienții noștri este atunci când ne vizitează în showroom, acesta fiind momentul în care încercăm să colectăm cât mai multe informații tehnice despre proiectele lor, să aflăm în ce mod putem să acordăm dorințele lor estetice cu produsele noastre.
Tot în acest moment intervine și primul factor comercial, pentru că putem face o estimare a costului final al proiectului. În cazul în care feedback-ul lor este pozitiv, putem trece la etapa a doua, cea care cimentează relația dintre noi și client. Este etapa în care intervine consultanța de design în toate formele ei, etapa în care ne implicăm total.
Pentru aceste două etape, clienții au realizat că este bine să vină la noi din timp, cu două-trei luni înainte de începerea propriu-zisă a lucrărilor, pentru a putea realiza temeinic și corect întregul proiect. Din timp, se poate realiza orice, fără compromisuri.
Ultima etapă, cea de implementare, este și cea mai importantă, întrucât rezultatul proiectului trebuie să fie 1:1 cu designul stabilit împreună cu clientul, conform dorințelor lui inițiale.
De ce să alegem SSAB?
Este cea mai grea întrebare! (râde – n.red.) Clientul nostru trebuie să înțeleagă că, dacă suntem din 1996 pe piață, având continuitate, rezistând crizelor financiare – zicem noi, cu un grafic ascendent -, reușind să creăm permanent proiecte foarte frumoase (cu referințe reale, pozitive), atunci înseamnă că oferim servicii caracterizate prin calitate, seriozitate și găsirea oricărei soluții.
Vom continua să educăm și să îndreptăm publicul către frumos, către estetic, asta este ceea ce facem și suntem mândri de acest lucru și de rezultatele obținute.
Acest articol a fost preluat de pe Luxury.ro